Suszone owoce – pyszne!

Najlepsze suszone owoce, sprawdź!

Czy warto jeść suszone owoce

Owoce to ważny składnik diety osoby, która lubi dbać o swoje zdrowie. Nie zawsze jest możliwość ich zjedzenia, między innymi jesienią czy zimą, często brakuje niektórych ich odmian, wówczas rozwiązaniem, które warto wziąć pod uwagę, są przetwory czy suszone owoce. Zwłaszcza druga propozycja nierzadko budzi kontrowersje, wiele osób zastanawia się, czy rzeczywiście taka forma owocu jest zdrowa, czy zawiera jeszcze witaminy i minerały. Wybierając je, trzeba zwrócić uwagę na skład, jeśli jest on krótki i naturalny, wówczas warto włożyć je do koszyka.

Czego nie powinny zawierać suszone owoce?

Konserwanty, które często umieszczane są w suszonych owocach, sprawiają, że produkt ten nie nadaje się do częstego spożywania. Te dodatkowe, niezdrowe składniki sprawiają, że układ pokarmowy nie będzie funkcjonował prawidłowo. Szczególnie niebezpieczny może być sorbinian potasu i dwutlenek siarki, działają one drażniąco na jelita. Suszone owoce ze sklepu Bee mogą być stworzone w sposób naturalny, pozbawiane są wtedy nie tylko konserwantów, ale także: dużej ilości cukru, słodzików, zwłaszcza syropu glukozowo-fruktozowego, oleju palmowego.

Jakie suszone owoce powinny pojawić się na domowym stole?

Do najbardziej popularnych owoców suszonych, które chętnie jedzone są zarówno przez dorosłych, jak i przez dzieci, należą: morele, śliwki, daktyle, figi, żurawina, winogrona. Spożywane są one głównie jako przekąska między posiłkami, można po nie sięgnąć w domu, w szkole czy w pracy. Nie jest trudno zapakować je na drogę, często robi się to, pakując je razem z różnego typu sycącymi orzechami. Suszone owoce pozytywnie wpływają na pracę jelit, zwłaszcza śliwki, mogą pomóc w pozbyciu się dolegliwości jelitowych, zaparć. Warto jeść je z umiarem, bo mają wysoką kaloryczność, wystarczy garść dziennie, żeby mieć pewność, że organizm otrzymał codzienną dawkę witamin i minerałów. W takich owocach nie brakuje witaminy C, A, E, K, magnezu, cynku. Obecny tam błonnik pomoże w regulowaniu pracy jelit, jest on łatwo przyswajalny, delikatny dla układu pokarmowego.

Daniel

w górę